معرفی پلی استارین یا یونولیت
 
درباره وبلاگ


هدف و انگيزه من از راه اندازي اين وبلاگ ايجاد دريچه و روزنه اي براي برقراري ارتباط با ساير علاقه مندان به اين علم جذاب و شيرين بوده است. از پيشنهادات و انتقادات شما عزيزان خوشحال مي شوم و آماده دريافت مقالات و مطالب جالب شما عزيزان هستم تا با اسم خودتان در اين وبلاگ درج کنم.
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • ردیاب جی پی اس ماشین
  • ارم زوتی z300
  • جلو پنجره زوتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پلیمرایران و آدرس polymeriran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





پلیمرایران
مقاله/پروژه/جزوه




یونولیتدر واقع استایرن نخستین بار از صمغ برخی درختان جداسازی و پس از آن مشاهده شد که این ملکول خود به خود به یک جامد صمغی شکل تبدیل میشود.در آن زمان ,یعنی سال 1840 کسی توجیه مناسبی برای این مشاهدات نداشت خصوصا آن که ترکیب درصدهای شیمیایی آن پس از جامد شدن تغییری نمیکرد.پس از کشف پلیمر شدن توسط هرمان اشتاودینگر در حدود یک قرن بعد این ماده پلی استایرن نامیده شد.

 

روش پلیمر کردن یونی روش بسیار جالبی است که در آن به دلیل وجود مراکز فعال زنده میتوان کوپلیمرهایی با بخش های مشخص تهیه کرد.یکی از موارد تولید کوپلیمر دوبخشی استایرن-بوتادین وکوپلیمر سه بخشی استایرن - بوتادین- استایرن میباشد.

 

نوع دیگری از پلی استایرن نوع انبساطی آن است که با استفاده از وسایل مخصوص قابل تبدیل به فوم میباشد.البته نوع معمولی پلی استایرن نیز با استفاده از روش مناسب به فوم تبدیل میشود.

 

شرکت پتروشیمی تبریز هم اکنون در کشور قادر به تولید کوپلیمر اتفاقی استایرن – بوتادین ,پلی استایرن مقاوم در برابر ضربه و پلی استایرن انبساطی میباشد.

 

3)فوم پلی استایرن

 

پلی استایرن انبساطی در واقع قبل از تبدیل به شکل نهایی خود دارای دو شکل است:

 

الف) ذرات و قطعات پلی استایرن یا ترکیبات پلی استایرنی حاوی چند درصد از یک عامل منبسط کننده مانند حلالهای سبک آلی که به نحوی به آن افزوده شده است(EPS).

 

ب)دانه هاد پلی استایرن معروف به کریستال(XPS).

 

4)ساختارفوم پلی استایرن

 

ساختار فوم پلی استایرن شامل سه جز پلیمر , عامل انبساط و مواد افزودنی به شرح زیر است:

 

1)پلیمر:پلی استایرن علی رغم سادگی ساختمان شیمیایی اش دارای شکلهای متفاوت است وقابل کوپلیمر شدن بامنومرهای دیگر نیز هست.

 

2) پلی استایرن آمورف یا آتاکتیک:این نوع پلیمر عمدتا از روش رادیکالی بدست می آید و در آن ترتیب قرارگیری فضایی حلقه های فنیل روی زنجیر نامنظم و اتفاقی میباشد.

 

3)پلی استایرن ایزوتاکتیک:این نوع پلی استایرن از روشهای پلیمریزاسیون فضا ویژه بدست می آید و در آن موقعیت فضایی تمامی حلقه های فنیل یکسان است.

 

4) پلی استایرن سیندیوتاکتیک: این نوع پلی استایرن از روشهای پلیمریزاسیون فضا ویژه بدست می آید و آرایش و جایگیری حلقه های فنیل روی زنجیره پلیمر به  صورت یک در میان میباشد.

 

5) پلی استایرن اشعه دیده:شبکه ای کردن پلی استایرن انبساطی با تشعشع های یونیزه کننده,دمای مجاز بهره برداری فوم را به مقدار زیادی افزایش میدهد.

 

6)آمیزه های پلی استایرن:اگر پلی استایرن با درصد کمی از پلیمرهای دیگر مخلوط شود , فوم حاصل میتواند دارای خواص جالب توجهی باشد.

 

7)کوپلیمرهای استایرنی:کوپلیمرهای استفاده شده به سه دسته تقسیم میشوند:

 

معمولی(شبکه ای نشده),شبکه ای شده  و واکنش شده.

 

دسته اول:جایگزین کردن 20 تا 30% از منومراستایرن با اکریلونیتریل مقاومت خیلی زیادی در برابر بنزین و روغن ای روان کننده,به فوم به دست آمده میدهد.

 

دسته دوم: پلی استایرن اندکی شبکه ای شده توسط 0.01 تا0.25%  دی وینیل بنزن منبسط شده با کربن دی اکسید یا گازهای دیگر ,قابلیت انبساط فوم را بالا برده و آن را در برابر فروپاشی در دماهای زیاد مقاوم می سازد.

 

دسته سوم:دمای سرویس دهی پلی استایرن از طریق هیدروژنه کردن آن, قبل از تشکیل فوم به مقدار خیلی زیاد افزایش میابد. آلکیله کردن پلی استایرن در حضور کاتالیزور مناسب آن را غیر قابل ذوب میسازد.از این طریق فوم بدست آمده در دماهای بسیار زیاد پایدار خواهد بود. این نوع پلی استایرن از روشهای پلیمریزاسیون فضا ویژه بدست می آید.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:معرفی پلی استارین,پلی استارین, :: 13:58 ::  نويسنده : محمد شکری